VÄLKOMMEN

torsdag 19 september 2013

Trodde aldrig jag skulle våga

Kl. 8.30

Många av mina väninnor har berättat om deras sessioner hos olika medier men själv hade jag aldrig vare sig känt behovet eller vågat.

Men under de senaste 10 åren har jag varit hos tre olika medier.
Första gången var ungefär ett år efter det att min Björn dog av sin cancer och när jag letade efter några svar, jag sökte efter meningen med livet.

Jag gick på rekommendation av min vän Gunilla till Benny Rosenkvist i Malmö. Jag var oerhört nervös men Gunilla lovade att följa med mig, vänta på mig utanför så vi kunde prata efteråt.

Jag hade fått noggranna instruktioner av Benny på telefon när jag bokade tiden att jag skulle trycka på ringklockan prick fem minuter innan utsatt tid.

Jag kom dit ringde på klockan och blev insläppt. Han hade två stora hundar som lufsade runt och den ena följde efter oss in det rum vi skulle sitta i och la sig på golvet mitt i rummet.
Benny bad mig slå mig ner och han tog fram en kortlek som han kuperade och bad mig lyfta högen med vänster hand och sen började han lägga ut korten i en cirkel på bordet framför oss.

"Jag måste få fråga dig innan vi börjar" sa han. Vad är det som du tar tar upp och lägger ned i den där burken hela tiden?".
Jag blev helt stel inom bords och svarade "det är mina vigselringar".

Sen började han ... Vad vi pratade om och vad han sa behåller jag för mig själv men så mycket vill jag säga, han gav mig något.
Han gav mig hopp.
Det var precis det jag behövde då och det är jag honom djupt tacksam för.

Du får så klart tro vad du vill om det här men det skänkte mig både tröst och hopp. Så pass mycket hopp att jag att jag har varit hos honom ett par gånger till efter det och även testat två andra medium.
Jag kan konstatera att de arbetar på helt olika sätt och säger lite olika saker men vad gör det.

Nu är det några år sedan jag var hos någon senast men jag är glad att jag vågade kunde övervinna min rädsla. Rädslan för det som är "annorlunda".
Idag finns det inte mycket jag är rädd för. Egentligen inte någonting som jag inte skulle våga testa.

GÖR en bra dag!

Jag, testar just nu en helt ny hårfärg, bara det.

FOTO: Patrik J Rydh

Du som vill bli test-fotograferad, kontakta mg så ska jag förmedla kontakten, Patrik är under utbildning och behöver träna på att fotografera
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: