VÄLKOMMEN

söndag 8 september 2013

Min "skitburk"

Kl. 8.50

Ibland, ibland kommer det in tankar i mitt huvud som är ovälkomna. Tankar som gör mindre gott för min insida. Många gånger har det handlat om tankar som jag tänker om och om igen, jag ältar.

Jag är en förespråkare för ritualer som stöd för att ändra ett beteende eller en ovana jag har. Bort med sådant som suger min energi. Energin den behöver jag till bättre ting.

Inga-Lills må bra tips idag är, skaffa dig en skitburk, det har jag gjort.

När det kommer en tanke in i mitt huvud, en tanke som jag haft flera gånger eller något jag ältat ett tag, tar jag en lapp, skriver ner det jag tänker på och lägger lappen i burken.
I bland skriver jag ingen lapp utan jag lyfter locket säger högt till mig själv "hejdå du är bara en tanke, och det är jag som bestämmer vilka tankar som ska  finnas i mitt huvud".

Pang på med locket och GÖR en bra dag!

Den här grisen har funnits i familjen i över 25 år. Här fanns alltid jag godis, tuggummi och annat smått och gott men nu får den fungera som min "skitburk"



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: