VÄLKOMMEN

torsdag 26 september 2013

Jag fick ett diplom i morse

Kl. 8.50

Min gulliga nattgäst Wivan Kristina lämnade efter sig ett diplom till mig. När jag kom in från min stavpromenad hittade jag det här på kylskåpsdörren.

Hon bor i Höör och sjunger i kör varje onsdag i Johanneskyrkan här i Malmö tillsammans med 200 andra som leds av den kända Gabriel Forss. För att inte behöva åka tåg hem så sent på kvällen är hon numera min "sambo" varje onsdagsnatt under hösten.
Det är "så myyyy...sigt!

Hon hinner inte mer än kliva in genom dörren, det brukar bli strax efter klockan åtta, så är vi igång. Vi pratar oavbrutet i ett par timmar och det känns så "gött". Det är stor åldersskillnad mellan oss, minst 20 år, men det har ingen betydelse alls när vi kan stötta varandra.
Förresten här hittar du hennes blogg, Green Boost, där hon nyss skrev om sin natt hos mig och att hur hon ställde klockan på fel tid.

TACK för diplomet Wivan Kristina.

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: