VÄLKOMMEN

torsdag 22 augusti 2013

Nätverk för storverk

Kl. 9.30

"Utan kontakt inget kontrakt" tror jag att jag hörde för allra första gången på ett av de åtskilliga BNI möten jag deltagit i under årens lopp. Det blir ännu tydligare i dessa tider, ja den formuleringen får du får tolka som det passar dig bäst, när jag ser hur människor byter arbete oftare av olika anledningar. Betydelsen av ett brett nätverk ökar.

I mitt företag Giraffa  tar jag som projektledare uppdrag med fokus på näringsliv och i ett av mina uppdrag som företagsrådgivare för Nyföretagarcentrum Öresund märker jag det ännu tydligare, vikten av kontakter eller brist på kontakter. Jag möter varje vecka blivande företagare som inte kommer vidare med sin produkt. Som jag ser det finns det två skäl till detta.
Först vill jag framhålla att de oftast vet vilket deras nästa steg men det de inte kan reda ut är vart eller till vem de ska vända sig.
Det är inte helt enkelt att navigera och komma rätt i vårt samhällssystem. Men det blir så mycket enklare om du har ett brett nätverk.

Själv är jag tacksam över de kontakter jag har skapat under åren och försöker vårda dem dagligen för på så sätt kan jag i min tur hjälpa andra och som jag brukar säga "Nätverk för storverk".

GÖR en bra dag och skapa nya kontakter.

Cindra 3 år, dotter till Pauline och Magnus, är en av mina värdefullaste kontakter. Hon ger mig energi och perspektiv. Hon bara är och skapar nya kontakter vart än hon går, antagligen för att hon  är sig själv fullt ut och lever efter mottot carpe diem som bara barn kan.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: