VÄLKOMMEN

söndag 4 augusti 2013

Jag har tänt ett ljus for absent friends

Kl. 12.15

Jag har tagit en paus i skrivandet.
Nu har jag varit på mässa här i Levanto. Jag besöker oftast en kyrka när jag är på resa och helst av allt vill jag besöka en mässa för jag hoppas på att få känna den där gemenskapen.
Idag söndag var det högmässa i Sant Andrea kyrkan. Jag satte ett ljus "for absent friends" tog några bilder och stannade bara en kort stund för allt var på italienska så det kändes lite segt men jag förstod en del ändå. Av 10 saker att uppleva i Italy är ett besök i en kyrka en av dem.

Nu ska jag mot stranden och fortsätta att GÖRA en bra dag!

1 EURO kostar det att sätta ett ljus, det är det ju värt





Prästen hade audiens före mässan och välsignade de som kom och satte sig bredvid honom, jag vet en suddig bild, jag tränar fortfarande med den lånade kameran Canon Power Shot SX 1 IS, 
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: