VÄLKOMMEN

fredag 2 augusti 2013

3/10 saker att uppleva i Italy

Kl. 8.18

Jag börjar ofta dagen med att fotografera och jag lyckas mer eller mindre bra.
I bland är det kul att själv vara med på bild och då brukar jag be någon fotografera mig med olika resultat.

Jag har upptäckt att be en italienare om att ta en bild, det är ingen särskilt bra ide. De tar inte gärna emot instruktioner och har fullt upp med gestikulera och samtidigt att kolla in mig.
Nu har jag upplevt 3/10 saker i Italy. Nästa gång ska jag be en tjej ta en bild och se skillnaden.

Här sitter jag vid mitt frukoststambord och avnjuter en dubbel espresso, en croissant med sylt och ost. Svårt ha det bättre, just nu.

GÖR en bra dag!
Önskar att jag visste hur jag gör för att snurra bilden rätt, jag lär mig...

Kolla så suddigt och ja det var ju inte jag som tog bilden. En lärdom är att veta hur jag ska instruera folk om jag vill att de ska ta bilder på  mig, förutom italienare då
Jag läser just nu bruksanvisningen för självutlösning som Alexandra laddade ner till mig för hennes fina Canon Power Shot SX1 IS


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: