VÄLKOMMEN

torsdag 1 augusti 2013

1/10 saker att uppleva i Italy

Kl. 19.55

På en liten bakgata i Levanto ligger en av Italiens topp 25 pizzeror av över 800. Helt otippat att just jag skulle hitta till Pizzeria La Picea och få känna lite på bucklan som stod på huvudplatsen inne i pizzerian.

En sak med Italien som jag inte gillar är att de äter väldigt sent på kvällen. Jag hängde på låset kl 17.00 när de öppnade och fick vänta en stund på att veden i bakugnen skulle vara tillräckligt varm.

Alexandra gav mig ett tips att lista 10 saker som jag vill göra i Italien. Jag är en stor pizzafan fast jag sällan äter det då jag får jätteont i magen. Den här pizzan var lätt, det vägde inte mycket och inte en droppe fett rann av den heller. Hemma i Malmö äter jag högst en halv pizza men nu åt jag hela. Jag får avgöra hur jag i mår i morgon. Osten var helt magisk, borossa....nåt.












Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: