VÄLKOMMEN

måndag 15 juli 2013

Att giraffa?

Kl. 10.25

Visst är det underbart att få hjälp. Jag har börjat be om hjälp, för att få svar på vissa frågor, via Facebook och mina vänner ni är så hjälpsamma och jag är tacksam för att du tar sig tid att skriva till mig. Några av er väljer att skriva till mig på min Giraffa mail vilket går precis lika bra, inga-lill.lellky@giraffa.se

Jag tänker då och då på min förebild Oprah Winfrey som brukar säga "what goes around comes around" och för mig handlar det om karma, orsak och verkan. Det blir tydligare att 2013 är "Mitt möjligheternas år 2013".

Här kommer några av de fina svar jag fått på frågan vad betyder "att giraffa" för dig?

Att ha överblick! Att vara i lugnet och sprida det jag ser, med rak rygg och stolt över att vara "jag"

Jag tänkte på Giraffspråket. Det anknyter till giraffens stora hjärta och till det faktum där den har en lång hals. Med den långa halsen kan den ha överblick, se bra och ta ett större perspektiv på diskussioner och konflikter

Det är strutsen som sticker huvudet i sanden. Då fick vi ännu ett verb, strutsa

Giraffa, sticka huvudet i sanden. Att inte orka, våga ta itu med problem. Vi blir matade med snabba lösningar men tror alla innerst inne vet att läkning tar tid


Tack alla för de här tipsen, det kommer jag använda mig av men mer om det lite längre fram. Nu ska jag GÖRA mig en bra dag och jag önskar dig detsamma.

GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: