VÄLKOMMEN

fredag 28 juni 2013

En underbar "boostsommarhälsning" från Rebecca

Kl. 8.20

Jag fick ett underbart boost-mail som jag vill dela med mig av och tack Rebecca för att jag får lov att lägga ut det här som du skrivit.

Rebecca är Cancerkompisars första bloggare. Hon har uppehåll i sitt bloggande även under sommaren men sen kommer hon kanske tillbaka i någon form. Rebeccas blogg är en av de bloggar som har flest läsare. Hennes fina vardagsberättelser och hennes kloka ord är guld värt. Men fram tills dess får du ta del av det här:

Ska bara berätta först att jag hade skrivit på facebook att jag var ganska nervös innan jag gick in i studion för direktsändningen i SR P4 Hallå Skåne.

Hej på dig!
Hörde just på inslaget i radio igår. Tyckte det var hur bra som helst. Du gick igenom etern. Du berörde. Duktiga du!
Att du var nervös hördes inte alls.
Jag var också nervös förr när jag ställdes inför nya situationer men numera är den som bortblåst. Vet inte hur det gick till.

Nu oroar jag mig mer. Idag saknar jag nervositeten, eftersom den alltid fick mig att prestera ännu bättre. För mig var nervositeten alltså något bra eftersom en coach som jag hade lärde mig hur jag vände den energin till positiv och laddande energi som fick mig att fokusera.

Jaja, nu ska jag gå ut och plocka en tallrik jordgubbar och äta dem med lite kall mjölk till lunch. Sen är det dags att hämta barnen på dagis och efter det åker vi till sommarstugan i Båstad för nu är det sommarlov. Om ni har vägarna förbi Bjärehalvön i sommar så slå en signal.
Hälsa Alexandra så gott.
Kram och trevlig sommar
Rebecca


TACK Rebecca för den "boosten" och visst är nervositet bra det håller jag med om. Jag ofta så sträng mot mig själv och är min allra "värstaste" domare så det kändes gott att få feedback och bli peppad eller "boostad" som min kompis Wivan brukar säga. 

GÖR en bra fredag!


Alexandra och jag dagen vi tryckte på knappen och Cancerkompisar.se gick live.
Plats: På Stortorget i Malmö

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: