VÄLKOMMEN

måndag 3 juni 2013

Det är svårt med carpe diem

Kl. 7.45

Det är inte ofta jag säger suck, men idag gör jag det. SUCK!!!

Försöker ta till mig några peppande och kloka ord som t ex från The Secret av Rhonda Byrne:
"För attraktionslagen finns inget förflutet och ingen framtid, bara nuet, så sluta tala om ditt liv i det förflutna som mycket svårt eller fyllt av smärta och prövningar eller i andra negativa termer. Kom i håg att attraktionslagen bara fungerar i nuet, så när du talar om ditt förflutna tar attraktionslagen emot dina ord och sänder det du talar om tillbaka till dig NU".

Jag försöker leva efter Carpe Diem, men ibland bara ältar jag bara gammalt skräp. Bort bort med dem tankarna säger jag högt till mig själv. Jag ska inte rada upp dem här för du kommer inte att orka läsa allt.
Nej, jag skyller på ... eller nej det är en förklaring här bara. Det har varit så stora förändringar i mitt liv det senaste året så jag har inte hunnit med att ta in allt bara.

Idag ska hålla föredrag om hur Cancerkompisar.se kom till på Rotary, ska bli såååå..... kul.

GÖR en bra dag!
Så här känner jag mig just nu...
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: