VÄLKOMMEN

torsdag 30 maj 2013

Jag har omvärderat Hannah och Amanda

Kl. 8.40

Mina barn Alexandra och Alexander tipsar mig om massor av olika saker. Det är jag så tacksam för. När jag intresserar mig för vad de gillar betyder det att jag kan "vara lite mer där dem är". Jag tror att jag kan bättre förstå deras liv och se deras behov och vad de drivs av.

Det här med att lyssna på podcast är ett av många tips jag fått. Vi följer så klart inte alla podcast tillsammans. Alexandra brukar säga om podcast att man ska "ge det några gånger". Att lyssna på en pod kanske minst tre gånger för att få en bild av den och huruvida man gillar den eller inte.

Hannah och Amanda har jag lyssnat på minst 20 avsnitt och NU börjar jag kunna relatera och förstå mer. Jag har länge tyckt att de är i fel "ålderskategori" för att jag ska kunna ha något utbyte av det. Men nu vill jag bekänna att jag omvärderat. Det ger mig större förståelse för hur andra generationer har det och vilka deras frågeställningar är. Jag tycker att vi äldre generationer har en skyldighet och bör anstränga oss lite mer för att "hänga med".
Lyssna själv och bedöm.

Fast på delad första plats kommer fortfarande "Alex och Sigge" och "Värvet".
Du hittar alla podcast på nätet.

Här kommer Dagens giraffa "utmana dig själv att göra något nytt, något som du inte brukar göra, vad är det värsta som kan hända"? 

GÖR en bra dag!

Gör som giraffen, stick upp huvudet och våga

...det gör jag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: