VÄLKOMMEN

fredag 31 maj 2013

God morgon och fullt upp, igen!

Kl. 7.55

I går lanserades Sociala Talare ett helt nytt sätt att arbeta med en talarförmedling. Förmedlingen vill stötta samhällsprojekt som gör skillnad. En del av arvodet går till välgörande ändamål och Sociala Talare matchar krona för krona upp till 10 % av arvodet.
Ett toppeninitiativ av Tina Kaikkonen, Finnur Sverrisson och Niels Parup-Petersen. Läs och inspireras av vad man kan åstadkomma genom samverkan.

Under fliken TALARE så hittar du oss alla.

ÄNTLIGEN! Jag ser så fram emot att få sprida att Cancerkompisar.se och föra andras talan genom att berätta min story. Föreläsningen kallar jag för "Vi la cancern på hyllan och köpte en BMW" eller "Från motgång till framgång".

Idag har jag ännu en fullbokad dag fast jag lovat mig själv att ta lite ledigt. Men vad ska jag göra för att stoppa mig när allt jag gör är så himla kul.

Mamma ska byta lägenhet och vi får nycklarna i eftermiddag så jag ska hjälpa henne att flytta det lätta idag och i kväll. Hon ska flytta till en större 2:a i samma hus på samma våning. Vår plan är att inte packa porslin i lådor för att slippa diska allt. Vi har hittat några gamla mangelkorgar och så tar vi diskhanddukar och rullar in allt i.
Jag hoppas och tror att om mamma själv får packa upp allt, i sina nya skåp, i lugn och ro att det blir lättare för henne att hitta sen. I morgon lördag kommer min ena syster och hennes man och hjälper till. Och Alexandra och Sylvester så klart.
Nu måste jag planera för den här dagen så jag hinner med allt. Har några rådgivningar nu på förmiddagen sen ska jag till revisorn med alla papper för Giraffa AB och mitt första år.


Jag är redo som föreläsare

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: