VÄLKOMMEN

tisdag 2 april 2013

Min sista månad med Öresund

Kl. 21.00

April och det är min allra sista månad i mitt uppdrag som projektledare för Öresund Business. Ett drygt tvåårigt projekt i arbetet med att hitta parter i Skåne och Själland att samverka för att hjälpa företag som vill göra affärer över Sundet.
Det känns nästan som att vinna på lotto att jag har lyckats omvandla ett projekt till en verksamhet. Att verksamheten kommer att leva kvar känns grymt men det känns vemodigt att lämna över.

I alla fall så har jag påbörjat min slutrapport med att skriva stödord som t ex
-"det har varit två steg fram och ett bak - hela tiden men jag har aldrig velat ge upp"
-"underskatta inte språkets betydelse, vi tror att vi förstår varandra bara för att vi förstår (kan lite av språket)".
Jag återkommer mer kring det här i slutet av april.

Nu kan ett nytt uppdrag få komma till mig - välkommen!
Under tiden ska jag lägga lite mer tid på Cancerkompisar.se. Jag vill gärna veta om hur Cancerkompisar.se fungerar ute i landet så jag ska  ta kontakt med några av dem.

En bildkavalkad med härliga minnen av invigningen av Företagsrådgivningen jag arrangerade den 2/10 2012.

Jag och landshövdingen Margareta Pålsson, en av invigningstalarna


Jag och Clas Hellstand, samordnare och min kontaktperson på Öresunddirekt

Fullt hus på invigningsdagen 2 okt 2012



jag, grymt nöjd över invigningsdagen


Jag och Pehr Andersson, Malmö stads Näringslivsdirektör

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: