VÄLKOMMEN

tisdag 9 april 2013

Rena "ketchupeffekten"

Kl. 12.00

Jag har nu "signat" för att arbeta som företagsrådgivare vilket jag ser fram emot nu. Kunde inte riktigt bestämma mig först när jag fick frågan före jul men tack vare två av mina"mastermindhjärnor" som har gett mig möjlighet att diskutera det har det vuxit fram.
"Är det min grej, något som jag brinner för" har jag frågat och nu vet jag, JA!
Så from idag är jag rådgivare för Nyföretagarcentrum och även rådgivare för Öresundsfrågorna.
Allt detta händer i mitt Giraffa AB just nu och lite till, snart.

Jag startade en MasterMind-grupp i höstas då var vi fyra och idag är vi åtta personer som träffas varannan vecka och hjälper varandra framåt. Vi är alla i den fasen i våra liv när vi vill förflytta oss framåt. Vi vill mer! Gruppen är ett stort stöd för mig då jag lever ensam och har ingen riktigt i vardagen att diskutera min business med. Jag har behov av att få diskutera och analysera på djupet och i den här gruppen får jag input med helt nya oanade infallsvinklar. Ibland kan det kännas lite jobbigt med de där raka och ärliga inläggen jag får men det är just det som är syftet, det för mig framåt. En viktig spelregel för oss är att allt som sägs mellan oss stannar i gruppen.

För oss på Cancerkompisar.se händer det också saker. Vi kommer med i ett reportage i SDS under nästa vecka under rubriken "Inpå Livet". Journalisten var så finkänslig så han frågade om det var ok att sätta ut våra namn, även Björns. Självklart ju. Jag skriver inte mer nu utan du får läsa själv och tycka till.
Vi har sökt pengar till den ideella föreningen från Sparbanksstiftelsen och hoppas på att det blir en peng så vi äntligen kan få bygga en community för Cancerkompisar. Idag parar vi samman cancerkompisar manuellt men vi vill kunna nå ut till ännu fler. Vi vet att vi anhöriga är många och att många berörs. 1 av 3 får cancer men alla berörs säger Cancerfonden och att vi är ca 6.3 miljoner  över hela landet.

Och mitt i allt som händer ska jag fotograferas också. Alexandra kommer alltid med nya idéer om vad som ska göras. Hon säger att vi behöver en fotograf, fast det handlar väl också om föremålet, eller?

Jag hemma.
Fotograf: Alexandra Lellky



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Fina bilder och spännande projekt. Stort lycka till med allt!
Marie B-B

Jag sticker upp huvudet sa...

TACK! Det värmer!