VÄLKOMMEN

lördag 27 april 2013

Nya cancerkompisar och snart en commmunity

Kl. 19.00

Lördag kväll och jag stretchar efter ett kortare träningspass med 7:an och trä 5:an ute på Hylliekroken. I morgon (pick-up kl 07.15) ska jag spela golftävling ute på min klubb, Bokskogen GK.  Samtidigt som jag njuter av ett glas rött kokar jag kikäter och svarta bönor. Jag hade skafferi-rensning i morse ju.

I em promenerade jag till bibblan för att läsa Alingsås-tidningen om ett reportage om Cancerkompisar. Han letade men hittade inte den och vi började prata om Cancerkompisar. Jag fick veta att han har cancer runt om kring sig och att hans fru arbetar på onkologen i Lund. Just nu ramlar det in nya önskemål om cancerkompisar alla tider på dygnet. Nu ska jag jag bläddra på google-docs och matcha samman de senaste förfrågningarna.
Vi på Cancerkompisar.se skrev på Facebook i veckan och frågade om någon hade en "community" i "bakfickan". Det tog inte lång tid förrän vi fick ett svar. Det blir ett första möte i början av maj och jag lovar berätta så fort jag vet mer.

Jag kokar kikärtor och svarta bönor
GÖR en bra kväll!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: