VÄLKOMMEN

måndag 22 april 2013

Kan jag använda mig av humor när jag ska prata om cancer?

Kl. 18.30

Jag har funderat en hel del på hur jag ska nå fram till arbetsgivare med Cancerkompisar-budskapet. Att prata kring cancer med fokus på oss anhöriga är inte helt enkelt. För mig är det enkelt men jag måste tänka på mottagaren. Jag är väldigt rakt på sak och det går inte alltid hem har jag förstått.
Idag på konferensen fick jag möjlighet att lyssna på Karin Adelsköld, journalist och humorcoach, om att använda humor när man berättar sin historia. Jag fick möjlighet att prata med henne kort efteråt. Hon hade själv egen erfarenhet av cancer sa hon och tyckte absolut att jag skulle använd mig av humorn. Jag ska fundera på det.

Under pauserna nätverkade vi och ALLA, ja alla, nya människor jag träffade hade någon med cancer i närheten. Det är så. 1 av 3 får cancer men alla berörs som Cancerfonden säger.

Tips från Karin Adelsköld, journalist och humorcoach


Yogastudio som alltid har öppet, i Stockholm
450 ambassadörer för kvinnors företagande på en och samma plats-helt magisk uppplevelse, jag är så tacksam

Maud Olofsson pratar om det initiativ hon tagit tillsammans med Hilary Clinton för att ge kvinnor i hela världen möjlighet att starta företag för att kunna försörja sig och sin familj genom bl a microlån

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: