VÄLKOMMEN

torsdag 11 april 2013

En ny verksamhet och en dröm har blivit till verklighet

Kl. 19.45

Idag har jag haft avstämningsmöte i mitt Öresundsuppdrag - Öresundsrådgivning.
Jag är grymt nöjd över att jag kunde samla alla parter på ett och samma möte för att kunna säkerställa att verksamheten nu är permanentad samt utvecklas vidare.
På plats fanns representanter för Köpenhamns Erhvervservice, Näringsliv Skåne, Öresunddirekt Köpenhamn, Nyföretagarcentrum Öresund, Malmö Näringslivskontor, Länsstyrelsen Skåne och Öresunddirekt Malmö.

Jag har ju i veckan "signat" som företagsrådgivare för Nyföretagarcentrum Öresund och kommer därför i mitt Giraffa AB att arbeta vidare med Öresundsfrågorna fast från ett annat håll. Inget som jag hade kunnat föreställa mig när jag för över två år sedan började arbeta med business över Sundet.  Då var jag anställd som projektledare och nu är jag egen företagare. Då trodde jag att jag skulle fortsätta som "bara" projektledare men nu har plötsligt nya dörrar och nya möjligheter öppnats. Jag ser fram emot den här nya utmaningen. Jag har ingen aning om vilken väg jag kommer att "köra på" men det löser sig ju, som alltid.

Jag utanför mitt kontor, hit har jag gått i över 2 år och kommer att vara kvar ett tag...


Han som viftar är min danske kollega Stig en mycket engagerad person
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: