VÄLKOMMEN

onsdag 13 februari 2013

På väg till giraffexperten med sminket i väskan

Kl. 9.30

Nu!
Äntligen sitter jag på tåget på väg till till giraffexperten.
Jag måste vara stressad för jag trodde jag skulle åka 9.31. Jag gick som vanligt min stavpromenad, kokade mitt kaffe och så ringer Robert och säger "jaha då sitter du på tåget nu".
PANIK!
Nej!
9.31 var ankomsttiden.
Jag slängde på mig kläderna, osminkad (händer ALDRIG) och rusar ner till Station Triangeln. Tur jag bor på Malmös Manhattan, nära till det mesta.
Nu sitter jag på tåget och jobbar lite, en timme försenad men vad gör det om 100 år. Det positiva är i alla fall att tågbiljetten är billigare att köpa direkt i automaten än via nätet som jag gjorde. 160 kr på nätet och nu bara 129 kr så jag har sparat 31 kronor. Eller inte? Den ena biljetten "brann ju inne".

Nu ska jag strax träffa Lustra AB Robert Carlsson och vd Caroline Murray Carlsson. Hon är certifierad giraffexpert, eller vad det nu heter.
Lustra är ett utbildningsföretag som hjälper oss att glänsa på jobbet. Vilken cool pitch va.
Jag ska tillbringa dagen med Robert Carlsson och det har jag längtat efter.
Mitt företag heter ju Giraffa så nu ska jag ta reda på allt om giraffspråket - non violence communication.


Jag är suddig, av all morgonstress, men glad i alla fall


Mitt smink, ja det lilla jag hann få med
På väg!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: