VÄLKOMMEN

fredag 1 februari 2013

Lunchmöten som ger 121 och en livslång relation

Kl. 07.30

När jag gick ut för att gå min dagliga stavgång, klockan 6.30, runt Pildammsparken var Alexander (sonen) redan på jobbet. Vi hade lite sms-kontakt vilket kände mysigt.

Idag är det fredag och dags för veckans Rotarylunch.
Jag vet att det finns många fördomar kring att vara medlem i Rotary. Som att det bara är äldre herrar (gubbar) med. Själv gick jag som gäst ett par år innan jag förstod det unika med Rotary. Det är ett internationellt nätverk och jag behöver aldrig anmäla mig utan kan bara dyka upp var jag vill i världen. Rotary är dessutom ett nätverk som är livslångt och det var det som gjorde att jag bestämde mig för idag finns det många som fortsätter arbeta efter pensionsåldern som representanter i styrelser osv.
Ytterligare en bonus är det breda nätverk jag har tillgång till. Hela samhället är representerat. Jag har börjat boka 121-möten med alla Rotary-kollegor för jag vill lära känna alla.

Rotary bjuder varje vecka på kompetenshöjning. Föredragshållare bjuds in på olika teman.
Nästa verksamhetsår som börjar den 1/7 med ny styrelse ska jag vara program-ansvarig. Det är mitt första uppdrag och jag funderar på att anta Eva Engquist utmaning och anmäla mig själv som en av föredragshållarna och prata om Cancerkompisar.se. Ett känsligt ämne men Eva arbetar som vice rektor på Malmö Högskola och är en av mina Rotarykollegor "hurrar på" oss.

Vill du gå med som gäst så hör av dig till mig, fredag är det som gäller 12-13.15, prick!

Så här ser jag visst ut när jag pratar inför en grupp, tack Alexandra för att du tog bilden, den är från igår, jag behöver träna ser jag. Inte så kul att se sig själv.... jag visste inte ens om att hon tog bilden, jag var helt inne i min pitch.



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: