VÄLKOMMEN

tisdag 22 januari 2013

Tack till min cancerkompis

Kl.7.59

Jag fick en fin mening av en av mina cancerkompisar i går kväll.

"Hoppas din önskan för dagen och din kraft går hand i hand". 

Jag har läst meningen högt för mig själv om och om igen och den säger mer och mer för varje gång.
Det är en stor utmaning av vara anhörig till en cancersjuk. Jag ska ta hand om den sjuke och samtidigt skapa kraft till att finnas till för alla andra runt omkring och vad blir då kvar till mig själv.
En tuff ekvation.
Tack P, min cancerkompis, för all den inspiration du delar med dig av till mig trots allt du har omkring dig just nu.

Vill du bli en cancerkompis eller få en egen cancerkompis?
Anmäl dig här: Cancerkompisar.se

Carpe Diem!


ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: