VÄLKOMMEN

måndag 21 januari 2013

På spaning efter mig själv

Kl. 10.22

Jag är alltid på spaning efter något intressant att läsa.
För mig har det alltid handlat om böcker som kan bli mina guider i livet på ett eller annat sätt. Gärna böcker som sticker ut och är lite udda och som kan bidra till min egen personliga utveckling.

I 20 års-åldern började jag aktivt mitt "sökande" och då hade jag inte så många vänner i min närhet som tänkte som jag. Då köpte jag en en hel del böcker. Nu är bokhyllan överfull av den här typen av böcker så numera är det "biblis" som gäller. Får jag böcker i present så ger jag oftast bort dom när jag läst klart.
Därför blev jag extra glad när jag fick låna den här boken av sonens sambo, Johanna, "Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli".

2 meningar som jag fastnade för:
"Din största tillgång är uppfattningen om var eller vem du vill vara".
"Utan mål är det svårt att träffa rätt".

Jag är tacksam, glad och tycker att det är så fantastiskt att sökandet och intresset bara fortsätter.

Hemma hos mig och min överfyllda bokhylla

Tack för lånet Johanna! Du får tillbaka boken på lördag.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: