VÄLKOMMEN

fredag 11 januari 2013

Min egen idébok och privata dagbok

Kl. 8.00

I natt sov jag bara 5 timmar och är nu pigg som bara den. Jag vaknade till vid fem och kunde inte somna om utan jag började tänka för mycket så blev tvungen att kliva upp. Jag har alltid penna och papper vid sängen men det hjälpte inte den här gången.

Frukost och min dagbok kom fram.
Det är rätt ofta jag tittar tillbaka i den. Den jag skriver i nu är en bok jag fått av Teo Häréns, The Idea Book, bror Fredrik. Boken har tomma sidor varvat med kloka inspirationstexter. Det är alltid lika inspirerande att titta tillbaka för jag blir påmind om olika verktyg jag brukar använda mig av.

Jag har ju lämnat vägskälet och påbörjat en helt ny väg i mitt liv vilket så klart är både positivt, spännande och skrämmande. Nu hittade jag ett verktyg som gärna jag vill dela med mig av. Tack Rasmus Carlsson som jag fick tipset av.

Att skriva framgångsjournal.
Jag berömmer mig själv med att skriva ned 3 bra saker som hänt och sen 1 lärdom. Här får du tjuvtitta lite i min privata dagbok. Jag har tagit foton på några av de jag tittade på nyss.


Min dagbok, text från sept 2011

Här kommer en förklarande text till vad/hur boken, min dagbok, är upplagd

Lite må bra tips brukar jag klistra in, bra påminnelse

Om jag vill önska något för framtiden gör jag så här


Början på en "beställning/önskan" på 4 saker, som jag sen konkretiserar, ja om jag kommer ihåg att göra det


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: