VÄLKOMMEN

måndag 10 december 2012

Maraton med The Big C

Kl. 13.25

24 timmar maratontittande The Big C.

Jag får ibland frågan hur jag kan blogga om ett ämne som är så tungt som cancer. Men det behöver inte vara så tungt om jag vågar närma mig ämnet. Ett sätt kan vara att titta på film. Vi som arbetar med Cancerkompisar har sett The Big C som på ett tillgängligt sätt visar på hela bilden av cancer. Den sjuke och de runtomkring.
Jag är helt såld på serien som belyser hur de anhöriga och närstående reagerar när en familjemedlem och vän får cancer.
Mycket sevärd.

Så min slutsats är väl att vi bloggar om det vi själva brinner för. När jag nyss
letade på nätet hittade jag den här bloggen som heter Tittar på TV, vad säger du om den?


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: