VÄLKOMMEN

måndag 17 december 2012

Måndag morgon och jag hittar inte mig

Kl. 9.02

Det var längesedan det hände.
Jag hittar inte mig själv idag. Ingen promenad, ingen träning och ingen inre röst som peppar mig. Jag känner mig ganska rådvill här och nu.

Jag läste nyss ett sms jag fick sent igår kväll från min svåger att en av hans släktingar som jag själv träffade i somras när han firade sin 60-årsdag är nära slutet.
Visst, jag visste jag att han var sjuk och hade cancer men alla dör ju inte av det.
Så här står det i sms:et:
"jag tror att T är färdig snart. Talade med honom och G i kväll"

Det tar visst aldrig slut och vad kan jag som närstående göra? Inte mycket men jag kan lyssna. Jag ringer dom om en stund jag måste tänka lite och nu in duschen.

Tack Gunilla för bilden till min giraffsamling
Giraffens långa hals påminner mig alltid om att sträcka på mig och se lite längre...

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: