VÄLKOMMEN

torsdag 27 december 2012

Jag behöver din hjälp

Kl. 19:10
Från min giraffsamling, tack Gunilla
Nu behöver jag Din hjälp att "sticka upp huvudet" och se lite längre. Därför har jag lagt in bilden på två giraffer.

Så här...
För ett tag sedan skrev jag om den här rapporten "Hur mycket kostar en anhörig" här på min blogg och sedan dess har jag inte kunnat släppa det ämnet.

Därför har jag satt i gång research kring hur vi vårt land arbetar med
vår hälsa och hur jag som anhörig blir behandlad och vilket stöd jag får som anhörig till en cancerdrabbad.

Varje år drabbas 55 000 personer av cancer och vi som är anhöriga och närstående är flera miljoner som lever vid sidan om.

På nätet har jag so far hittat hur kommuner och landsting arbetar tillsammans kring hälsa och driver den här sidan på nätet Suntliv.nu.
Men dom skriver inget på sin sida om anhöriga till cancerdrabbade.

Jag har många funderingar;
Hur bemöter du som arbetsgivare en person vars fru eller barn har fått cancer?
Om den anställdes anhöriga dör hur gör man då?
Hur mycket kostar det för en arbetsgivare som har en anställd som har ledigt för att vårda sin närstående, hur kan man stötta?
Jag skulle behöva lite hjälp med min research. Det kan vara länkar till hemsidor, artiklar eller rapporter.
Finns det företag som är duktiga på det här? Finns det tips att ta del av?

Jag tar tacksamt emot allt jag kan få till mitt arbete med Cancerkompisar
Du får gärna skriva här i bloggen, på Facebook eller maila mig
på inga-lill.lellky@cancerkompisar.se

Tack på förhand!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: