VÄLKOMMEN

fredag 28 december 2012

En oväntad kontakt

Kl. 10:16

Jag sitter fortfarande i min pyjamas men jag ska strax ta tag i min utmaning, dag 6 men jag måste först få berätta om ett oväntat möte igår på clas ohlson Triangeln.

Som singel är det i bland knepigt, för mig i alla fall, när jag ska köpa någon lite mer tekniskt pryl. Det är inte alltid jag kan få med mig några av mina barn för dom kan "allt"! 
Till saken jag behövde en batteriladdare. Den senaste jag köpte är från -90 talet och den har jag inte ens hittat. Så jag tänkte clas ohlson och informationsdisken och i värsta fall få veta rad 7 hylla 32 eller nåt.

Så träffar jag på Jörgen, så stod det på namnbrickan, och berättar om mitt behov. 20 minuter senare har jag köpt både batteriladdare, laddningsbara batterier, cykelpump och de bootfit (stövelskaftshållare) jag letat efter länge. Men inte bara det att clas ohlson uppenbarligen är välsorterade så har de kunnig personal också. Jörgen var som en "levande version av Råd och Rön"(tidningen du vet) och jag kände mig helt trygg i mitt val av batteriladdare.

Men inte nog med det. Jag skojade och frågade honom vilka tider han jobbar, för att kunna få hjälp igen, och han berättade att har ett annat jobb också som it-ansvarig på deltid. Jag fick också veta att fotografering hade han sysslat med sedan han var sex år gammal och han brinner för it och interaktionsdesign (tror jag det heter).
Han borde ju driva eget företag tänkte jag och det sa jag också till honom, vilken entreprenör! Och eget hade han haft också och hade fortfarande kvar. Jag blev så klart nyfiken vad som var "grejen" med att jobba på clas ohlson och då svarade han helt spontant "att hjälpa människor att lösa problem" och ja så sant.
Till sist blev vi avbrutna av andra kunder och jag bad om hans kontaktuppgifter då jag blev intresserad av hans fotokunskaper. Han bad mig möta honom vid kassorna.
Där stod vi en bra stund pratade och han tog upp sin iPad och visade sina foton, wow!
Jag bad honom söka på Giraffa och Cancerkompisar för att visa vad jag jobbar med. Vi på Cancerkompisar har pratat om att vi behöver bilder till hemsidan men har ännu inte pengar att köpa kompetensen så...

Nu är vi vänner på både Facebook och Linkedin och det var ett annorlunda sätt att knyta nya kontakter till mitt nätverk.

Tack till Jörgen!

Batteriladdaren, cykelpump och bootfit nu hemma hos en nöjd kund, moa!

Carpe Diem!

Inga kommentarer: