VÄLKOMMEN

onsdag 19 december 2012

Alla vill vi bli bekräftade

Kl. 11.00

Giraffen får symbolisera det här inlägget
Här kommer en hälsning och tankar från en person i mitt mitt nätverk som jag värdesätter, Anna Kober. Jag fick det här mailet av henne idag och jag har kopierat texten rakt av för det är så bra!

Välja att se - God morgon!
Nyligen var jag på ett relativt välbesökt föredrag med tillhörande mingel. Jag kände igen föredragshållaren, men kunde inte riktigt placera henne.
Efteråt när vi stod och minglade kom hon fram till mig och sa: 
Hej Anna! 
Och sedan berättade hon precis för mig var vi hade träffats och att mitt visitkort låg på hennes skrivbord sedan dess (för flera år sedan). När hon gjorde det tittade hon mig i ögonen hela tiden och log. 
Och hon tog sig tid. 
Jag blev förstås alldeles till mig, för så personligt har jag nästan aldrig blivit bemött av en människa som jag inte känner väl. Och sedan fortsatte konversationen.

Jag blev sedd på riktigt och det kändes riktigt bra.

Hon var såklart proffs på detta och kanske hade hon förberett sig riktigt ordentligt med deltagarlistan. Men för mig spelar det ingen roll, för det var trovärdigt och jag kommer aldrig att glömma henne och det hon står för, för det var speciellt.

Vart jag vill komma med detta är att vi människor vill bli sedda. 
Och du som företagare kan välja att använda den kunskapen när du skapar ditt varumärke*. 
Hur vill du bemöta din omvärld, oavsett om det är kunder, leverantörer eller andra? Med dessa tankar vill jag tacka för i år och önska dig en riktigt GOD JUL! 

Relativt sällan skickar jag ut ett kort mejl med mina tankar om marknadsföring och entreprenörskap. Om du absolut inte vill ha dem, bara mejla tillbaka och tala om det.

*Min egen definition av varumärke: summan av allt ett företag gör för att signalera en viss önskad marknadsposition, med syftet att nå ett större cash-flow.


Anna Kober
Kober Marknadskonsult 


Jag håller med Anna till 100 %, vi vill och behöver bli sedda. Vi vill bli sedda och förstådda i vilken livssituation jag än befinner mig i just nu/då.
Precis så känner jag också och STORT TACK Anna för att du delar med dig av dina tankar och din klokskap.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: