VÄLKOMMEN

torsdag 29 november 2012

Kvinnliga nätverk eller inte - kvinnor vågar

kl 09:30

Undrade om det var en man eller kvinna bakom dräkten? Det blev full rulle i logen i alla fall...

Vad tycker du om kvinnliga nätverk?
Själv är jag i princip emot det. Av den enkla anledningen att vi är både kvinnor och män här på jorden och jag tror på mångfalden.
Så började jag fundera på om jag tycker annorlunda när det gäller mitt nätverkande i jobbet eller privat. Om det kan vara så att jag har olika behov. Eller kan det kanske det är så för mig att mitt privata liv går samman en del med mitt arbetsliv.

Igår var inbjuden till Ladyhawks ett kvinnligt affärsnätverk med Malmö Arena som mötesplats och med hockeyn i fokus. Hockeyn, tja inte för alla men för några av oss.

I pauserna minglade vi och presenterade oss för varandra och jag fick många frågor om nätverket för anhöriga cancerkompisar.se kvinnor vågar fråga och prata även om känsliga ämnen och det kändes positivt.

Det var en annorlunda upplevelse att tillsammans med 40 kvinnor titta ut över publikhavet med hundratals män när vi, Redhawks" vann med 7-3 mot Troja och höra applåder och jubel. Vilken energi!






Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: