VÄLKOMMEN

tisdag 4 september 2012

Nr 5 av 5 saker som är svårare som singel 50+

Jag har funderat ett tag på om jag "vågar sticka upp" och blogga på temat sex!

Nyss fick jag den här annorlunda inbjudan: Kvinnokvällar på temat sex
och blev inspirerad av min nyvunna vän Charlotte Rudenstam som driver bloggen 100 % Charlotte som handlar just om lust, liv och sexualitet, att ta upp ämnet.

Jag googlade runt en del och läste att behovet av sex finns med på Maslows behovstrappa och till och med på trappsteg nr 1 under rubriken "fysiologiska behov. Sex anses lika viktigt som att äta och sova.

Till min fundering nu.
Är det så att det är svårare att få sex som singel och 50+? Jag har pratat en del med mina singelvänner och nej, det är det inte alls!
Det finns gott om erbjudanden så det handlar inte om det. Det handlar mer om att kunna få "bra" sex och förutsättningarna för "bra" sex bygger på att man har en relation med ömsesidigt förtroende. Då först kan det bli "bra" sex.
Om jag då inte har en relation ska jag då avstå? Ja det är så klart upp till var och en...


En bild från nätet bara



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Charlotte Cronquist sa...

Det går ju att öka förutsättningarna för bra sex... till exempel genom att gå på workshoppar, kurser, kvällar som tillåter närhet, närvaro, nära-vara - och det finns i sexsibilityvärlden.
På fredag har vi premiär för en sexsibilitykväll i Malmö - 7 sept kl 19 på Manfrinato, Roskildevägen 5 i Malmö.
Där kommer vi att dansa, göra (påklädda) övningar, dela saker... och vara... nära-vara.
Varmt välkommen!
Viktigt ämne du tar upp.

Kramar
Charlotte