VÄLKOMMEN

torsdag 9 augusti 2012

Easypark - ska jag vara kvar som kund eller lämna?


Efter många och långa telefonsamtal och mail har jag till slut fått de sista pengarna av Easypark.
Den 11 april hade de tekniskt fel och jag blev drabbad och det drogs 2402:- från mitt kort. Jag hoppar över alla "turer" kring hur.

Jag har varit kund hos Easypark sedan 2004 då det hette P-mint.
Så här fungerar det.
Jag har kopplat mitt visakort med mitt mobilnummer till mitt reg.nummer på bilen. Inne i bilen sitter en dekal med ett nummer som berättar "vem jag är". När jag ska parkera ringer jag upp Easypark och anger den kod som står på betalautomaten och "chillevip" så är parkeringen igång. Jag kan gå i lugn och ro och behöver aldrig fundera på när p-tiden går ut. När jag kommer tillbaka till bilen ringer jag upp Easypark och med ett knapptryck är jag utloggad och summan dras på mitt kort.

Smidigt när det fungerar.

Den 11/4 blev något fel.
Jag hoppar över alla "turer" här igen men jag säga att det tog tid innan jag fick helt rätt.
Min reklamation försvann, mina mail förblev obesvarade, och till sist fick jag som svar att jag kunde få halva summan tillbaka. Då ville jag överklaga och då skulle jag vända mig till markägaren, i detta fallet Malmö kommun. Men det vägrade jag göra för jag ansåg att jag köpt tjänsten av Easypark och inte markägaren.

Mina senaste telefonsamtal till Easypark var i förra veckan (må/tis) och då blev jag lovad att få mina pengar. I den här veckan ringde jag igen (må/tis) och nu skulle han se till att pengarna blev utbetalade.

I tisdags hittade jag Easypark på Facebook och skrev "jag väntar med spänning på mina sista pengar..." och dagen efter hade jag ett svar från Easypark på Facebook som utlovade bio-biljetter som tröst och de bad om ursäkt. Här sitter "grymma" människor som kan service, bra jobbat!

I dag torsdag kom ett kuvert med två bio-biljetter och en stund senare pengarna, 960:- på mitt konto.

Pust, suck, det är inte enkelt att vara kund. Nu går jag i valet och kvalet om vi ska "skiljas åt", jag och Easypark.

Jag vill veta vad du tycker.



På bilden: bevis - insättning på mitt konto

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag förstod rätt så fick du inte tillbaka allt, du fick jobba på att få upprättelse osv. Jag hade inte stannat kvar. Enda sättet att visa att det inte funkar är att berätta varför, åtgärdar de inte så slutar man vara kund. I dag kan man ju på många ställen dra tex sitt bensinkort och på det viset betala i efterskott så då blir det som med Esypark :-)

Jag sticker upp huvudet sa...

Ja du har helt rätt och nu är har vi gått "skilda vägar"

Anonym sa...

Tummen upp :-)