VÄLKOMMEN

torsdag 5 juli 2012

MIN OMTÄNKSAMMA KOMPIS WINNIE


           
                          Jag och Winnie på väg till "Litteratur" - möten med författare på cykel



                                   på bilden: på Södervärn - jag på väg på cykel 


Min kompis Winnie hon har "koll" på det mesta som händer i Malmös kulturliv och hon kommer ofta med förslag på aktiviteter.
Men inte nog med det...
hon bokar biljetterna
hon fixar mötesplatser
hon skickar sms och påminner om var och hur dags vi ska ses.

I går var det Malmö stad, Sommarscen, som arrangerade en guidad tur på cykel runt om i fyra av Malmös stadsdelar.
Vid varje "stopp" stod det en författare och väntade på oss. Det var allt från jojk till dikter. Jag tror vi var runt 100 personer.

Tack Winnie för en annorlunda upplevelse.
Jag blev grymt inspirerad av författarna, var och en unik på sitt sätt.

Vill du veta med så sök på "Sommarscen".


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: