VÄLKOMMEN

fredag 27 juli 2012

38, 48 och 58

På bilden: jag och PaulinE på Steakhouse, Lilla Torg i Malmö

Det är vi som är 3G. Vi är egentligen 3D, tre decennier, men vi säger tre generationer för att vi vill. Vi är tre vänner som möttes när vi alla tre var singlar. Vår vänskap började på Times i Malmö (som inte finns längre) på uteserveringen samma sommar som jag just sagt upp mig från mitt jobb på Citytunnelprojektet, det var 2005. Vi hade jobbat tillsammans några år men aldrig umgåtts. I samma veva var TV-serien "Sex in the City" populär och vi och pratade om den och hur viktigt det var att kunna "dela allt" som vänner. Att kunna prata öppet om allt. Och då menade vi allt! Vi "blottade oss" för varandra och tröstade varandra när vi hade blivit "dumpade", haft kasst sex eller inget sex alls. Vi pratade om våra kroppar och stajlade varandra.

Idag lever vi helt olika liv men den där "öppenheten" finns kvar. Jag var väl inte på bästa humöret igår när vi sågs, jag var lite "bitchig", och genast fick jag höra det, öppet och ärligt och inte bara en gång utan flera och det värmde. Äkta feedback! Och det bästa av allt är att vi dömer inte varandra. Jag vågar och kan vara den jag är till 100 % utan att känna mig mindre värd för det.

Tack kära 3G-tjejer för igår, det var en helt magisk kväll som alltid.



På Bilden: PaulinE och Winnie mina kära 3G


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

4 kommentarer:

Anonym sa...

Me like:-)/ WiBa

Alexandra sa...

Härligt med äkta och ärliga vänner!

Pauline sa...

Jag älskar dig FÖR DEN DU ÄR min vän!!! Kram

Jag sticker upp huvudet sa...

Åh,vad det värmer ända in i hjärtat!!!