VÄLKOMMEN

måndag 25 juni 2012

Jag undrar...


                                       Ett annorlunda vardagsliv!

Här kan Du läsa George och hans familjs vardagsliv - Artikel i SDS 24 juni 2012

Jag minns själv hur det var.
Det är 10 år sedan min man dog i cancer.
Han fick beskedet att han hade 3 månader kvar att leva.
Det blev 10 lååå...nga månader med oro och ångest.

Oro över om han skulle överleva natten, min födelsedag, julafton och mycket annat.

Ångest över de "förbjudna tankar" jag hade som att jag önskade livet ur honom. Jag orkade inte se honom tyna bort framför ögonen på mig.
Jag fick aldrig sova en hel natt och jag var så trött och orkade inte. Men jag pratade aldrig med någon om dessa tankar - det kändes så förbjudet.

Jag undrar ...hur George nära och kära har det?
Jag undrar...hur orkar man, det har gått hela 5 år!
Jag undrar ...vilken hjälp och stöd får du som anhörig idag?

Hela familjen finns i mina tankar och jag följer hans blogg George med Liemannen bakom axeln
Vilken utmaning!

                                Ge familjen styrkan att fortsätta leva carpe diem!



1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant!