VÄLKOMMEN

lördag 2 juni 2012

Cindra ger mig energi

Det här är lilla söta Cindra, nyss fyllda två år,  som jag får lov att hämta på dagis ibland.
I torsdags på vägen hem från dagis gjorde vi som vi alltid brukar, vi stannade till och plockade olika blommor längs vägen.
Hon luktar noga på varje blomma och sen sträcker hon fram sin lilla hand och säger
"ingalill ska lukta".
Allt det här gör hon minst fem gånger för varje blomma.

När vi kommit hem till henne ska dom sättas i vatten.
En och en sätter hon dom metodiskt i den lilla äggkopp jag satt fram. När alla blommor är satta i koppen plockar hon ur dem igen, metodiskt en och en, och dricker upp vattnet och säger "ingalill ska smaka".
Sen börjar vi om igen.

Hon är duktig på att "vara här och nu" och det påminner mig om hur viktigt just det är och hon ger mig mängder av ny energi.

TACK mamma Pauline och pappa Magnus som låter mig vara en del av er familj.















Carpe diem - det kan hon allt om!

Inga kommentarer: