VÄLKOMMEN

onsdag 23 maj 2012

Mitt "bulbmoment"

Igår träffade jag bägge mina barn och fick en riktigt stor "spark" samtidigt som jag fick svar på en mängd frågor frågor kring mig själv, min bok och varför jag vill det här.

Hela kvällen och natten har massor av frågor snurrat runt i mitt huvud:
Vad är det jag håller på med?
Ska det vara så svårt att skriva klart?
Varför gör jag en massa annat runt om kring?
Varför ringer jag inte det där samtalet till förläggaren jag fått en "krattad" referens till?
Vad är det som håller mig tillbaka?

Mitt "bulbmoment", det gick plötsligt upp ett ljus för mig.
Jag hade tillfälligt bara tappat bort mig själv en smula.
Men jag förlåter mig själv för det.
Jag triggas helt enkelt av att hitta på nytt hela tiden och har svårt att slutföra saker.
Men nu ska jag "sträcka på mig" och ta nya tag.

2 tack är på sin plats
Tack till A1 och A2 - ni är alltid ärliga om än i bland brutalt, men det ger resultat.
Tack A1 för den nya layouten som inspirerar mig redan - den känns som jag, eller vad säger du läsare?

Gör en bra dag - Carpe diem!

Inga kommentarer: