VÄLKOMMEN

onsdag 4 maj 2011

Oväntat möte!

På bilden: min kompis giraffa.

Fasen i mitt skrivande är att jag nu läser lite annat "runtom" som hör till bl a boken som både jag och Björn blev "bitna av". Den är skriven av Brian L Weiss och heter "Budskap från andra sidan".
Jag fick låna den av min arbetskamrat Stefan.

Efter Björns död så gick jag och köpte den, som ett minne kanske.

I alla fall så lånade jag ut den för en månad sen till min svägerska fru Britt-Mari, och hon bor i Ödeshög. Hon såg den liggandes framme här hos mig och jag hade inte hjärta att säga nej när hon bad om att få låna den.

Så jag gick till "biblis" för att låna den.
Alla ex utlånade!
Ok, det var väl nån mening med det tänkte jag då.
Jag stod på kö ett par veckor och nu har jag haft den i en månad och inte hunnit läsa den riktigt och så idag var jag tvungen att lämna tillbaka den, till nästa som står på kö.

Så i morse när jag cyklade till jobbet med boken i min cykelkorg så ser jag Stefan komma gående över Stortorget. Den Stefan som lånade ut just den boken, den som låg i min cykelkorg, till mig för 10 år sedan. Vi har inte setts på flera år och han bara kom gående så där.

Vi bytte visitkort, nu blir det lunch en dag. Det finns nämligen en historia bakom varför just han har den boken.

Carpe Diem!

Inga kommentarer: