VÄLKOMMEN

söndag 10 april 2011

Mental träning

På fotot: Patrik på golfklubben, kurs i mental träning

Ibland får jag höra att "men du som har sån tur" och då svarar jag alltid med att säga "det är inte tur det är skicklighet".

Låter det kaxigt? Nej!

Det är precis som när jag var barn. Jag fick krypa ett tag innan jag kunde gå.

Jag fick träna många gånger för att kunna hålla balansen. Så är det med med det mesta. Det krävs massor av träning för att lyckas. Det jag tränar på det blir jag bra på! Då kan det väl inte handla om "tur"?

Här tränar vi mental träning - för att bli bättre golfspelare! Här krävs det mycket träning för att bryta negativa tankemönster. Hemligheten? Att skaffa mig bra rutiner. Precis som att skriva. Jag måste ha fasta rutiner annars blir jag inte bra på det heller.

Carpe diem!

Inga kommentarer: