VÄLKOMMEN

tisdag 16 november 2010

"Sportfråga"

I morse när jag läste i tidningen om "Fotbollsgalan" funderade jag kring mitt eget sportintresse, igen. Eftersom jag bor på "upper Mö:s Manhattan" alltså vid Pildammarna så har jag full "koll" när det är matcher på stadion och ibland verkar som om alla Malmöbor är på väg dit.
Stora "lämmeltåg" passerar och ibland mitt på körbanan också.
Det ser faktiskt riktigt trevligt ut och alla har någon halsduk eller en keps med lagmärke på sig.

Vad är det som "lockar".
Jag är inte ett dugg intresserad av titta på sport.
Ingen sport alls faktiskt, kanske lite golf om det är en kändis och figurerar Zlatan eller Tiger på första sidorna i media så skummar jag snabbt och läser lite, lite.

Men jag utövar gärna sport och har också en viss tävlingsinstinkt. Så nu undrar jag. Rent generellt alltså.
Är det en viss typ av människor som gillar att titta och en annan sort som vill utöva den?

Inga kommentarer: