VÄLKOMMEN

måndag 15 november 2010

Oj, oj - jo jo


Mina 2 Jo-jo kort, 1 privat och 1 business.

Vi är så duktiga på att ta till oss nya rutiner. Nu har jag lärt mig att jag inte längre kan åka buss med kontanta medel utan jag måste köpa ett jo-jokort. Jo, jag kan köpa biljett på mobilen också.

Korten kan laddas på pressbyrån och nere på Malmö C och i automater, vilket är smidigt och bra.

I lördags var jag inne på Malmö C och skulle möta upp min syster från Helsingborg så jag passade på att kolla upp mitt saldo på jo-jokortet. Efter några minuters väntan så blir det min tur. Nu får jag ett tips av en mycket "serviceminded" kille - "nästa gång kan du själv kolla ditt saldo i automaten", oj så snopen jag blev. Jag som tycker att jag redan är så "modern" och hänger med.

Nu ska jag ladda mitt business-jo-jokort och har en rekvisition - undrar hur jag ska få in rekvisitionen i automaten? Nej, jag tar nog en kölapp och hoppas på den trevliga och dessutom snygge killen i stället.

Carpe diem!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Det visste inte jag heller, så bra!