VÄLKOMMEN

onsdag 27 oktober 2010

Min gamla bröllopsdag?

I morgon torsdag den 28 oktober kunde jag och Björn ha firat 10-årig bröllopsdag.
I flera veckor har jag gått och tänkt på det här.
Vad känner jag inför det?
Under många år, ja ända sedan jag skilde mig från pappa Jan på 90-talet, har jag varit avundsjuk på mina vänner som firat alla sina bröllopsdagar med resor och annat. Jag och pappa Jan hann i alla fall fira 10 år men jag och Björn hann med knappt ett år.
Ok! Två alternativ har jag nu.
Jag kan tänka så här "mitt liv har skitit sig rejält" eller "det finns en mening med allt men jag vet inte vad - ännu".
2011 i augusti är det 10 år sedan Björn dog. Jag har länge velat skriva om vårt liv särskilt under han sista tid i livet. Jag har kommit en bit på väg men stannat upp. Jag har också tänkt -"ska jag skriva" men nu vet jag att måste. Jag vill. Detta kanske är meningen. Nu är det dags.
I´m back!

Inga kommentarer: