VÄLKOMMEN

fredag 2 juli 2010

Semesterångest - alla måsten?

ibland är livet som en gräddtårta - alldeles för "mycket" grädde

Semester och allt jag vill eller alla mina "måsten"?

Det var min dotter Alexandra som sa det till mig igår "så jobbigt med alla "måsten" du har när du är ledig" och det satte så klart igång mig - och dom tankarna de bara snurrar på...

Hur ska jag nu bäst disponera den här dán?

Träna? - har ju kort på SATS som måste utnyttjas
Stavpromenad? - Måste göra mina situps varje dag
Golfa? - måste närspelsträna också
Städa? - herregud det var ett tag sen
Sola? - Ibland har jag tur då är det molnigt - så jag slipper
Umgås? -Med vänner jag inte hunnit med att träffa så mycket som jag vill eller dom vill
Nätet? - Facebook och några bloggar måste kollas upp
Läsa? - ja just det den där boken
Träffa familjen? - Ja, men det är ju bara kul

Vila? - Ja just det, det är ju det som semester är till för - eller? Ja´dé é mycké nu.

Nu krävs det att ta i med hårdhandskarna - leva carpe diem!

Inga kommentarer: