VÄLKOMMEN

torsdag 8 april 2010

Kontakter från A & Ö


mina kontakter som jag arbetar med just nu... sitter här i bokstavsordning från A till Ö

Att hålla "koll" på mina kontakter och vilka jag behöver nu, det hör jag ofta att det pratas kring.

Jag som arbetar som projektledare och byter uppdragsgivare ofta har byggt upp en mängd visitkortspärmar. Lite klumpigt.

Jag har hittat ett sätt som passar mig. Nya kontakter hamnar på min anslagstavla i bokstavsordning.

En befintlig kontakt som jag behöver letar jag upp den från min visitkortspärm och sätter även upp den på tavlan. Vad är då syftet med detta?
Jo, lätt för mig att hitta och även för mina medarbetare när de behöver det.

Efterhand så söker jag upp mina nya och befintliga kontakter på Linked Inn. Min ambition är att på sikt kunna "skrota" mina visitkortspärmar. Linked Inn är dessutom suveränt för här kan jag göra "sök" enkelt. Kostar endast det min tid - men det är det värt.

Lycka till - carpe diem!

Inga kommentarer: