VÄLKOMMEN

onsdag 7 april 2010

Vi blev smittade av påssjuka


från Heda i Hedsäter vid Ödeshög påskafton 2010


Helgen innan påsk hade jag och Marie tillfälligt lämnat "Mö:s Manhattan" och bokat in oss på Mollbergs i Helsingborg.

Vi visste att de har en underbar gågata med massor av shoppingmöjligheter. Och det var här allt började.

Hos Siwan!
Det var det 70 % rabatt, på designkläder, och vilken klok kvinna kan låta den möjligheten "gå en ur händerna".

Inte vi i alla fall!

Två timmar senare med händerna fulla av påsar släpper Siwan ut oss och nu upptäcker vi att våra glasögonen måste justeras.

"Hej", säger biträdet glatt när vi euforiska av alla våra fynd stormar in på Synsam mittemot Siwans butik. "Ni har visst fått påssjuka", säger hon.
Som vi skrattade.

Att det är smittsamt, ja det vet jag redan nu. Under påskhelgen var jag uppe i metropolen Tranås och råkade smitta ner min svägerska fru Britt-Mari. Men jag har hört att hon redan har återhämtat sig.

Ja, vi levde verkligen carpe diem - det syns på VISA-kortet!




Inga kommentarer: