VÄLKOMMEN

torsdag 11 mars 2010

Varför änvända mantra


Jag läser ju "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma

Att
Att peppa sig själv genom att använda ett mantra.
Det sägs att mantran har utformats för att kunna befria sinnet.

man betyder sinne
tra betyder befriande

Du kan göra det till din trogna följeslagare.

Affimera allt gott till Dig med hjälp av mantran. Säg det högt eller skriv ner det. Mig påverkar det bäst om jag uttalar det högt. Jag kan säga t ex "jag är inspirerande, disciplinerad och kapabel. Ord påverkar sinnet mycket starkt.
Det man säger till andra är viktigt men det jag säger till mig själv är ännu viktigare.

Jag blir vad jag tänker och vad jag "säger" till och om mig själv och det påverkar min självbild
som i sin tur påverkar hur jag ska handla/agera så min självbild blir som en slags självuppfyllande profetia...

Om jag tror att jag inte "kan" så skapar jag en negativ självbild om mig och den saboterar ju allt.
Det finns en slags "inre regent" den tillåter mig aldrig att handla/agera med nåt som inte stämmer överens med min självbild. Alltså - affirmera positiva tankar så kan Du förändra din självbild och då börjar saker "gå din väg".

Carpe diem - och lycka till!

Inga kommentarer: