VÄLKOMMEN

tisdag 2 mars 2010

Göra slut med en kompis?

Att göra slut med en kompis? Ska det behövas?

Vi var några 40 - plussare som träffades för brunch på Konsthallen i söndags och pratade om det här.
Vänner mellan ska jag kunna våga vara öppen och få möjlighet att "vädra" mina tankar kring vad jag nu behöver och få lov att vara både glad och ledsen.
När jag är glad och stolt över nåt vill jag att min kompis ska berömma mig och när jag är ledsen vill jag få lov att tycka synd om mig själv och få empati tillbaka.

Jag vill inte känna att jag ska behöva "förminska mig" och inte heller vara så himla postiv och glad alltid.
Jag vill kunna vara mig själv utan att bli "attackerad".
Utan att behöva "försvara" mig.

Jag har upplevt det här och då har jag varit tvungen att göra slut med min kompis. Hur gjorde jag - ja det är en annan historia.

Lycka till och lev nu så - carpe diem!

Inga kommentarer: