VÄLKOMMEN

onsdag 10 mars 2010

Dagens giraffa - motsatsförhållande

Att

tänka positiva eller negativa tankar. Det sägs att det är enklare att tänka negativa än positiva tankar. Vad tror Du? Jag har ju lovat Dig tips nu när jag har boken "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma i min iPhone.

Här kommer ett tips. Jag har testat det bara i två dagar och för mig handlar det om mina "vardagstankar" och använda mig av det som han i boken kallar för "motsatsförhållande".

Så fort jag tänker en negativ tanke ska jag tänka på det motsatta, något positivt. Här kommer några av mina egna "vardagstankar".

"det är ju f...n att mjölken är slut och jag som bara måste ha det till mitt kaffe - vänta lite nu, jag borde ju sluta med mjölk i kaffet det är ju ganska onödigt egentligen"
eller
"åå...h punktering på cykeln hur ska jag nu hinna till mötet - vänta lite nu, jag ska se till att vara ute i god tid nästa gång, kanske ska jag börja promenera några dar i veckan det är ju bra"

Det hände nåt i mitt medvetande, att jag är herre över mina egna tankar. Men jag måste öva.

Carpe diem!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja så är det ju.. ett bra tips!