VÄLKOMMEN

söndag 7 mars 2010

Boka upp -moment 22?


Att

boka upp mig! Så har jag levt i många år såväl privat som på arbetet. Jag försöker sluta med det. Mitt första lilla steg mot denna nya livsstil var att "lyfta över allt" till min iPhone (se bloginlägg från den 16 febr 2010).
Det har gått rätt så bra.


Jag vill försöka leva "carpe diem" för att må bra och inte stressa upp mig själv och andra runtomkring mig - sånt här smittar ju. Jag vill också hinna träffa alla mina nära kära också vilket är svårt för alla är ju så uppbokade, månader i förväg. Måste jag också? Nää...h jag vill inte.

Moment 22?

I veckan tänkte jag på mamma och funderade på om jag skulle ringa och föreslå att vi skulle fika på stan på lö, men nää...h jag vill ju inte boka upp mig när jag är ledig så jag tänkte det ordnar sig ändå.

Det gjorde det.

På lördag fm ringde jag och då stod hon med kappan på och var på väg till stan, till skomakaren. Ja, det blev lunch med "mamsen" och massor av härligt prat, vilken känsla med en så lyckad och spontaneftermiddag. Antagligen för att ingen av oss hade några förväntningar.

Några som är riktigt grymma på det här livsstilen är mina 80-talister (bloginlägget 14 juli 2009).

Du som vill träffa mig spontant - hör av dig. Jag ska göra mitt allra bästa för att fortsätta och leva enligt carpe diem!

Inga kommentarer: