VÄLKOMMEN

lördag 27 februari 2010

Lyckade strategier...


Dagens giraffatanke...


Igår satt jag och några vänner och pratade om hur vi gör för att lyckas och hur vi är "vår egen lyckas smed".

Här kommer storyn.

Ingrid berättar:
när jag kommer inrusande på jobbet och är sen en morgon så vet jag precis varför.
Telefonen ringde precis när jag skulle gå, hissen hade fastnat på en våning och bussen kom för sent och så vidare. När jag kommer in på jobbet så frågar min arbetskompis vad har hänt och då berättar jag så klart allt det här.


En annan morgon kommer jag in och bara lyser och allt är så toppen och får samma fråga från min arbetskompis vad som har hänt och jag svarar att nää...h inget särskilt har hänt.Jag vet inte alls varför - för har jag inte ens tänkt på det.

Så här säger då Ingrid; ta reda på varför allt är så toppen just den här morgonen. Kanske du sovit extra gott, kanske kaffet var redan framdukat när du kom in i köket och sen så mötte du någon i hissen som gav dig en komplimang för din nya röda kappa. Hur känns då det - jo en annan känsla, inte irritation utan glädje och...

Kom ihåg den känslan, ta fram den och använd dig av den när du är i situationer som känns mindre lyckade.
Så vips...nu har du enkelt skaffat dig en strategi för att lyckas.

Lycka till och Carpe Diem!

1 kommentar:

Ije sa...

Jo men visst det är så det är. Det gäller att jobba på att hitta sina lyckade strategier!