VÄLKOMMEN

söndag 17 januari 2010

Gammal eller äldre?

snygga och ungdomliga 40+-tjejer på Mö Manhattan - sommaren 2009

Att
prata om ålder , äldre och gammal, ett ofta diskuterat ämne.
Allt detta fokus på ålder - i många många sammanhang i de flesta sammanhang vill jag påstå! Eller är det bara jag som upplever det så - sen jag blev 40+.

Vad betyder eller innebär då ålder, äldre eller gammal?

I synonymordlistan står det bland annat så här.
- gammal; hög ålder, mossig och äldre; livslängd, epok -

Min slutsats ( med hjälp av Gunilla - tack) är att bli äldre, det kan jag inte göra något åt, det bara sköter sig självt.
Men att bli gammal det kan jag påverka genom hur jag lever och vill vara till "sättet". Jag känner mig fortfarande som tjugofem på insidan.

Mitt recept? Kommer i ett annat blogginlägg.

Tills dess, carpe diem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kompis! En supertrevlig kväll och fotot är godkänt! :-) jag tänker på dig ofta och kikar i din trevliga blogg titt som tätt :-) KRAMAR Margaret