VÄLKOMMEN

söndag 11 oktober 2009

Passion ger energi - hitta din!

jag - i Tunisien på golfresa jul/nyår 2008/2009


Att
ha en passion, ett tema jag skrivit om tidigare, under Ämne - Carpe Diem, blev nu aktuellt för mig igen då jag oftare och oftare får frågan "hur hinner du" - och vilken energi du alltid har och tröttnar du aldrig?".

Jag verkligen älskar att "röra på mig" (i alla former) - det är min passion och det ser väldigt olika ut beroende på årstiden.

Så här är det för mig - min "passion" är min dagliga belöning för allt slit - och jag får energi tillbaka i form av endorfiner som bara sprutar ut".

En golfrunda t ex med ett trevligt sällskap och frisk luft - vad kan slå det - svårt!
Att läsa av 14 665 steg efter en golfrunda och dessutom medspelaren som får 38 poäng och kan sänka sig - det är helt underbart.

Nu är det höst/vinter och nu är golfsäsongen snart slut och nu är det dans som gäller!
Det är salsa, bugg och "kasedans" - here I come!

Målet för mig är att hitta balansen mellan det som tar energi och det som ger energi.

Hur tänker du?

Carpe Diem!

Inga kommentarer: